Kino u dvorištu Muzeja: Na Drenovi se prikazuju dva zanimljiva dokumentarca sutra navečer

Projekcije se održavaju u sklopu programa Mreža kina na egzotičnim lokacijama, u suradnji u suradnji s Filmaktivom, a u okviru programa Žiroskop.

Rijeka -Sutra, u petak, 7. kolovoza od 21 sat u susjedstvu Drenova, jednom od 27 susjedstava Europske prijestolnice kulture, u Zavičajnom muzeju Drenove (Drenovski put 138a, Rijeka) održat će se projekcije dokumentarnih filmova Delta – obilje umjetnosti i BFF.

Delta – obilje umjetnosti

Delta – obilje umjetnosti, film je redatelja Marina Lukanovića, koji govori o Delti 5 –  skupini devet umjetnika, koji dijele radni prostor u zgradi IVEX u samom centru Rijeke. Riječ je o međunarodno priznatim umjetnicima koji su izlagali u relevantnim galerijama diljem Europe, SAD-a i Kine.

Nezavidna, ali ipak uzbudljiva pitanja o životu i radu umjetnika, dinamici svakodnevnice dijeljenja prostora s kolegama, kontaktu s publikom i neizvjesnoj budućnosti zgrade i cijele zone u kojoj se nalaze ključne su teme kojima se bavi film. Umjetnici stalno pitaju jedni druge i sami sebe o prirodi njihova odnosa: jesu li kolektiv ili tek skupina ljudi, koje zajedničke vrijednosti dijele, što ih povezuje: jednostavna potreba za radnim prostorom ili pak set zajedničkih ciljeva i pogleda na život.

Suradnja kakvu imaju umjetnici u Delti 5, gdje su neki prostori zajednički na korištenje cijeloj skupini, a neki ateljei pojedinaca, jedan je od mogućih modela zadržavanja ideja solidarnosti, altruizma i zdrave pameti i istovremenog zaobilaženja principa suvremenog kapitalizma u kojem sve ima svoju cijenu i svako polje ljudske djelatnosti mora biti monetizirano, izmjereno, proračunato, komercijalno i isplativo.

BFF

Odrastajući, s prijateljima dijelimo svoje sretne i tužne trenutke. Što su problemi veći, to smo bliži dragim ljudima. Neka se prijateljstva održe, izdrže sve mijene odrastanja, neka putem gubimo, no svako prijateljstvo ostavlja snažan utisak i igra važnu ulogu u tome tko smo danas. Film BFF, redateljice Sanje Marjanović govori o prijateljstvu i odrastanju prateći četiri djevojke tijekom 10 godina. Što je to što nas čini prijateljima? Koliko smo se spremni promijeniti da bismo se uklopili u društvo? Koristeći arhivske snimke koje su same protagonistice snimile pred deset godina, kao tinejdžerke, film nam daje jedinstveni uvid u život mladih Riječanki i promjene kroz koje prolaze odrastajući.

Ulaz je slobodan.