Na postamentima na Korzu prikaz nastanka izložbe Fiume Fantastika: fenomeni grada

Prateća izložba na postamentima na Korzu sastoji se od grafičkih prikaza koji daju uvid u sam proces nastanka izložbe „Fiume Fantastika: Fenomeni grada“ otvorene 28. kolovoza u zgradi Exportdrva na Delti.

Rijeka – Na postamentima na Korzu otvoren je prateći postav izložbe „Fiume Fantastika: Fenomeni grada“, središnje izložbe EPK programskog pravca „Slatko i slano“.

Prateća izložba na postamentima na Korzu sastoji se od grafičkih prikaza koji daju uvid u sam proces nastanka izložbe „Fiume Fantastika: Fenomeni grada“ otvorene 28. kolovoza u zgradi Exportdrva na Delti. Zasnovana na recentnim istraživanjima DeltaLaba – Centra za urbanu tranziciju, arhitekturu i urbanizam pri Sveučilištu u Rijeci, izložba „Fiume Fantastika: Fenomeni grada“ prati posljednjih 150 godina urbane povijesti Rijeke tijekom koje grad doživljava radikalan rast i postaje globalno prometno i industrijsko središte.

Gradonačelnik Grada Rijeke Vojko Obersnel istaknuo je kako je ideja postava na Korzu ne samo da pokaže stvaranje izložbe „Fiume Fantastika“, već i da upozori na samu izložbu u Exportdrvu.

– Izložba ‘Fiume Fantastika’ izuzetno je vrijedna i mislim da bi je svaki Riječanin trebao pogledati, jer govori o povijesti grada s različitih aspekata unatrag posljednjih stoljeće i pol, kazao je gradonačelnik Obersnel.

Direktorica tvrtke Rijeka 2020 Irena Kregar Šegota istaknula je kako je izložba, koja predstavlja vrhunac ljetnog programa EPK, zanimljiva ne samo za Riječane, već i za sve druge posjetitelje Rijeke, jer naš grad stavlja u europski kontekst, a „Rijeka je uvijek bila dio europske povijesti i priče koju treba vidjeti“. Arhitektica i autorica postava izložbe Ida Križaj Leko istaknula je kako je na postavu na Korzu kroz crtež, tekst i specifične fotografije prikazan rad na dugoročnom istraživanju o urbanoj povijesti Rijeke. Izložba je postavljena u deset paviljona od kojih svaki tematizira određeni riječki fenomen: Granice, Luka i željeznica, Mreže, Kino: “Stižu ljudi!”, Grad, Palača, Zajedničko tlo, Dokolica, Spomenici i Fantastične zone.

Tako se i na Korzu, proučavajući deset postavljenih panela, posjetitelji doslovno šeću kroz deset paviljona glavne izložbe.

– Željeli smo ponukati ljude da dođu pogledati te fantastične riječke zone, jer je svaki paviljon jedna mikroizložba, koja obrađuje jednu određenu temu. Sve je upotpunjeno s jedanaestim paviljonom – to je zapravo timeline, koji kroz povijesne podatke prikazuje priču o tih 150 godina riječke povijesti, kazali su Renato Stanković i Morana Matković, kustoski tim DeltaLaba.

Postav na Korzu može se pogledati do kraja rujna, dok je izložba „Fiume Fantastika: Fenomeni grada“ otvorena za javnost u prostoru Exportdrva na Delti do 1. prosinca 2020. godine.

Uz Fiume Fantastiku, podsjećamo, u sklopu projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture u prostoru Exporta na Delti otvorene su još četiri izložbe: Usijano more, Histerične mašine, Terra Effluviens i Oblomo: zaposlen lijenošću.